• Luksus indpakning
  • Gratis gravering
  •   Fri fragt ved køb over kr. 500,-

Denne hjemmeside (www.dorotea.dk) udbydes af Dorotea IVS, CVR-nr. 39481979, Fredskovhellet 2A, 1.th., 3400 Hillerød, Tlf.: 72 40 20 40, kontakt@dorotea.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice

Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakte kundeservice inden du begynder at handle på Hjemmesiden.

Nedenstående betingelser er gældende ved online køb hos Dorotea. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Dorotea.

Vigtig meddelelse:

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA WWW.DOROTEA.DK.

Disse handelsbetingelser (“Betingelserne”) finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til “du”, “dig” eller “din” betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til “vi”, “os” eller “vores” betyder Dorotea.

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.

Bestilling og betaling

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, eller i weekenderne, vil blive behandlet den følgende hverdag. Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Betalingsmidler

Betaling:

Vi hæver først pengene på din konto, når varerne afsendes.

Hos Dorotea tilbyder vi følgende betalingsmuligheder: Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, American Express, JCB og Diners Club. Vi tager ikke kortgebyrer.
Dine kortoplysninger bliver ved bestilling i vores webshop sendt direkte til PensoPay i krypteret form via en sikker SSL-forbindelse, og det er således kun dig og PensoPay, der kan aflæse denne information. Dine kortoplysninger bliver ikke set eller gemt på webshoppen.

Udover betaling med betalingskort, tilbyder vi også betaling via MobilePay, ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Alle priser på Hjemmeside www.dorotea.dk er inkl. 25% Dansk moms.

Levering og forsendelse

Alle smykker købt på webshoppen bliver pakket i luksus embelagen, uden at du skal betale ekstra. Desuden tilbyder vi gratis fragt i Danmark. Leveringstiden afhænger af om varen er på lager, Smykkerne håndlaves og produceres på bestilling, derfor er leveringstid fra 7 til 21 arbejdsdage.

Levering af varer fra Dorotea anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Risikoen for varer købt hos Dorotea overgår derfor til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Forsendelsen sker med Post Nord. Ved levering med Post Nord, kan du ved bestilling af varer selv bestemme, om du vil have leveret pakken til døren med omdeling, eller til afhentning hos valgfrit posthus/Pakkeboks.

Dokumentation og vejledning

Ægthedsbevis på hvert produkt. Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Dorotea. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Dorotea, er denne af vejledende art. Dorotea står inde for, at varerne opfylder kravene.

Emballage

Vi pakker altid vores varer i forsvarlig emballage, der sikrer at varen ikke bliver beskadiget under transport. Skulle det ske, at du modtager dine varer med opbrudt eller ødelagt emballage, bør du afvise at modtage varen eller hurtigst muligt rette henvendelse til PostNord . Du er velkommen til at kontakte os, så vi kan hjælpe dig over for PostNord. Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@dorotea.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 79 kr.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.’

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Dorotea
Fredskovhellet 2A, 1.th
3400 Hillerød

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Er der yderligere spørgsmål ang. returnering, er du velkommen til at ringe på tlf.: 72 40 20 40

Reklamation

I henhold til købelovens regler for varekøb, kan du få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation – medmindre fejlen skyldes misligholdelse eller overlast. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Dorotea skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Dorotea. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk yderligere, at du bærer risikoen, når du sender en vare/pakke til os indtil modtagelsen. Husk derfor at pakke varen i forsvarlig emballage og gemme kvitteringen for afsendelsen til evt. fremtidig reference og så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Dorotea IVS

Fredskovhellet 2.A 1,th

3400 Hillerød

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Klageadgang

Hos Dorotea gør vi meget ud af, at kunden er i centrum og får den bedst mulige kundeservice. Beklageligvis kan der ske misforståelser så du, som kunde, ikke føler at du har fået en god service.

Hvis det skulle ske, ser vi gerne at du skriver til os derom på kontakt@dorotea.dk .Nedenstående har vi indsat, som loven foreskriver det, et link hvor man som kunde kan indgives en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Vi håber dog, at du, som kunde, vil indgå i dialog med os om en evt. klage, inden den indgives.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus,Toldboden 2, 8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Fra d. 15. februar 2016 kan EU-Kommissionens online klageportal også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse post@dorotea.dk

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Dorotea IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på dorotea.dk er Dorotea IVS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (post@dorotea.dk).

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

DoroteaIVS

Fredskovhellet 2.A 1.th

3400 Hillerød

E-mail: kundeservice@dorotea.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

Bestilt den: __________________      Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.09.2019